Pakhuis Delft
Image default
Internet marketing

Een modern begrip: wat zijn influencers?

Een modern begrip: wat zijn influencers?

Social media wordt steeds populairder en bovendien ingezet voor meerdere doelen. Het is namelijk niet alleen voor ons plezier, maar ook bedrijven maken langzamerhand meer en meer gebruik van de online platformen. Bovendien is er nog een bepaalde groep die profiteert van de toename van social media gebruikers: de influencers. Een influencer is een begrip dat afgelopen jaren is ontstaan, maar waar soms nog steeds vragen over zijn. Het belangrijkste onderdeel van een influencer is social media, maar nog steeds kan dit wat vaag overkomen. Wat is een influencer, waarom zijn ze zo succesvol en heeft het zin om hulpmiddelen te gebruiken als influencer, zoals een social media planner tool?

Wat is een influencer?

Een influencer heeft een definitie die eigenlijk grotendeels al in de naam voorkomt: iemand met influence. Een influencer is meestal aanwezig op (social) media en heeft een groot bereik tot een bepaald publiek. Veel influencers zijn klein begonnen of bekend geworden van iets anders en zijn nu succesvol op het internet. Daarnaast hebben ze in de meeste gevallen veel samenwerkingen met andere bedrijven. Wanneer de influencer bijvoorbeeld een samenwerking heeft met Gucci, dan zal de influencer een aantal foto’s posten op sociale media. Het publiek van de influencer zal deze foto’s zien en zijn daardoor beïnvloed om sneller producten van Gucci aan te schaffen.

Waarom zijn influencers zo succesvol?

Het voordeel van veel influencers is dat ze hun bekendheid ergens anders vandaan gehaald hebben. Dit succes kunnen ze doortrekken in hun social media en daardoor makkelijker samenwerken met grote bedrijven. Aangezien veel influencers van hun werk kunnen leven, zullen ze ook eerder gebruik maken van een social media planner tool. Dit soort tools geven een eenvoudig overzicht en zorgen ervoor dat influencers makkelijk berichten kunnen plannen voor later in de week/maand. Een combinatie van deze factoren zorgt ervoor dat de influencers een groot publiek kunnen bereiken en daardoor kunnen blijven groeien, iets wat hen weer ten goede komt.

https://fellowtool.nl/