Pakhuisdelft
0

Zorg voor gezond spierherstel met een heerlijke recovery shake

Wanneer je na het sporten geniet van  een heerlijke recovery shake help je bij het herstel van je spieren. Tijdens een training of wedstrijd doe je een flinke aanslag op je spieren. Die moeten daarvan goed kunnen herstellen. Het meeste herstel vindt plaats als je slaapt. Kapotte spiercellen worden dan hersteld, en er wordt daarbij ook extra spierweefsel aangemaakt. Daarom bemerk je als het goed is na verloop van tijd resultaat als je vaker sport. Soms zie je het niet meteen in forse gewichtsafname op de weegschaal. Maar als je een weegschaal gebruikt die niet alleen de kilo’s weegt maar ook je spiermassa detecteert, dan zal je merken dat je meer spiermassa krijgt. Spieren zijn zwaarder dan vet, maar natuurlijk wel een stuk gezonder.

Met een lekkere recovery shake herstellen je spieren sneller

Drink direct na het sporten een gezonde recovery shake van S2Sportvoeding en je geeft je spieren een boost om te herstellen. Deze shake bevat naast koolhydraten ook whey en dat zorgt er samen voor dat je spieren de optimale ondersteuning krijgen tijdens het herstel. Het is belangrijk om, als je bijvoorbeeld 3 keer per week naar de sportschool gaat, de trainingen goed af te wisselen. Varieer tussen cardiotraining zoals hardlopen en fietsen en krachttraining met gewichten. Zo belast je ook steeds een andere spiergroep en zul je sneller resultaat bereiken met je trainingen dan wanneer je alleen maar op de loopband staat.

Waarom is een recovery shake zo belangrijk na het trainen?

Een recovery shake nemen na de training is belangrijk omdat je ten eerste tijdens het trainen veel vocht verliest. Een shake, aangemaakt met melk, zorgt ervoor dat je niet alleen de juiste bouwstoffen binnenkrijgt maar ook dat je vochtbalans weer wordt hersteld. Tijdens het sporten water drinken helpt hier ook al heel goed bij overigens. De recovery shake van S2 Sportvoeding maak je niet aan met water maar met melk, zodat deze meer goede voeding bevat. Je kunt hiervoor magere melk gebruiken of sojamelk als je geen koemelk wilt drinken.

https://www.s2sportvoeding.nl